Voldoen artikelen uit je bestelling niet helemaal aan je verwachtingen en wil je deze retourneren? Geen probleem! Hier vind je een stappenplan aan de hand waarvan jij de artikelen gemakkelijk, snel en gratis kunt retourneren met PostNL.
Stap 1: Controleer of de retourzending voldoet aan onze retourvoorwaarden
- Controleer of het artikel niet valt onder onze retour uitzonderingen;
- Zorg ervoor dat het artikel zich - voor zover redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat of fabrieksverpakking bevindt;
Stap 2: Meld de retourzending aan via het retourportaal
- Vul het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen;
- Vul het ordernummer in van de bestelling die je wilt retourneren;
- Klik op 'Zoeken';
- Je ziet nu een overzicht van de retourneerbare artikelen;
- Selecteer in het overzicht welke artikelen je wilt retourneren;
- Selecteer per artikel de retourreden;
- Let op: alleen bij defecte artikelen kun je selecteren dat je een nieuw artikel wilt ontvangen;
- Controleer de selectie en klik op ‘Verzenden’ om de retouraanmelding in te dienen;
- Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met verdere retourinformatie;
- Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan tussen je ongewenste e-mails;
Stap 3: Maak de retourzending klaar
- Woon je in Nederland? Print het retourlabel dat je via de e-mail hebt ontvangen of laat de barcode uit de e-mail scannen bij een PostNL-punt;
- Woon je in België? Print het retourlabel dat je via de e-mail hebt ontvangen;
- Stop de artikelen terug in de originele verzenddoos of verpak deze op een andere manier veilig voor verzending;
Stap 4: Retourneer de zending met PostNL
- Lever je retourzending gratis in bij een PostNL-punt bij jou in de buurt;
- Je kan de status van je retourzending via de Track & Trace volgen.
De verwerking van de retourzending
Wij informeren je maximaal 14 dagen na ontvangst van je retourzending over de verwerking hiervan.
Wij storten het aankoopbedrag na verwerking van de retourzending terug via de door jou gebruikte betaalmethode. Heb je Klarna als betaalmethode gebruikt? Als je de factuur nog niet hebt betaald hoef je op dit moment niets te doen. Wanneer wij het artikel in goede staat ontvangen, wordt je factuur aangepast of vervalt de betaalverplichting. Heb je verdere vragen over je factuur? Dan verwijzen we je graag door naar de klantenservice van Klarna.
Heb je een defect artikel geretourneerd en aangegeven dat je een nieuw artikel wilt ontvangen? Dan krijg je een e-mail met de Track & Trace van PostNL wanneer wij de vervanging hebben opgestuurd.